Met de traditionele avegaarboortechniek worden al decennia lang buizen onder wegen en spoorwegen aangebracht door middel van hydraulische perscylinders en avegaarboren. Sinds enkele jaren kunnen deze boringen ook gestuurd worden uitgevoerd waarbij eerst een pilot wordt geboord. De positiebepaling vindt middels een laser plaats. Bij een avegaarboring is een perskuip noodzakelijk om de machine op het gewenste aanlegniveau te plaatsen en een (kleine) ontvangstkuip voor het ontvangen van de boring aan de ontvangstzijde. Een avegaarboring wordt normaal gesproken boven het grondwaterniveau uitgevoerd. In geval van aanwezig grondwater kan de grondwaterstand tijdelijk verlaagd worden of kan een zogenaamd waterslot worden toegepast.
Over Avegaarboringen
Met de avegaarboortechniek kunnen buizen van staal, beton, gres, GVK, GRE, PVC en HDPE worden aangebracht welke dienen als mantelbuis voor kabels en leidingen of direct als medium voerende buis voor bijvoorbeeld proceswater.
Wij zijn sinds 1980 gespecialiseerd in het uitvoeren van avegaarboringen en beschikken derhalve over een enorme ervaring. Voor het uitvoeren van avegaarboringen beschikken wij over vijf pilot gestuurde avegaarboorstellingen waarmee diameters kunnen worden aangebracht tot en met 1.720 mm.
Met dit uitgebreide machinepark hebben wij voor ieder project de meeste efficiënte machine beschikbaar en kunnen we zelfs meerdere machines gelijktijdig op een project inzetten.
Voor het kruisen van de Nederlandse spoorwegen beschikken wij over het Prorail certificaat S-D(A), S-D(B), S-D(C) en S-D(D) waarmee boringen tot 5 meter in doorsnede uitgevoerd mogen worden.